Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKos, ziva
TitelShifting regulative ideas of education policy and practice: the case of quality assurance in education in Slovenia.
Paralleltitel: Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti v solstvu v Sloveniji: zamiki racionalnosti edukacijskih politik in praks.
QuelleIn: CEPS journal, 11 (2021) 2, S. 145-164Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.26529/cepsj.1078
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-228048
SchlagwörterEvaluation; Bildungspolitik; Bildungsreform; Bildungsstandards; Bildungssystem; Slowenien; Bildungssystem; Evaluation; Bildungspolitik; Bildungsreform; Qualitätssicherung; Transformation; Geschichte (Histor); Transformation; Qualitätssicherung; Slowenien
AbstractBased on Foucault's concept of the dispositive, the paper attempts to show how societies and schools have been functioning for some time now by regulating three dispositives: juridical, disciplinary, and security. While the crises of the 1970s shifted the combination of dispositives in education in the West towards security, this shift in the rationality of education policy and practice did not occur in Slovenia until the 1990s, following the broader political transition to democracy and a market economy. The paper aims to present these shifts through the structuring of quality assurance mechanisms in education in Slovenia in the previous two decades. First, the concept of quality assurance is presented as part of a broader change in society and education. This is followed by analyses of the dynamics of the conceptualisation, implementation, and regulation of quality assurance in education in Slovenia. Complementarily, following Bourdieu's approach, seven interviews with experts from the field of quality assurance are presented, with the aim of reflecting on the past and shedding light on the current state of affairs in quality assurance in education in Slovenia. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: