Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArens, A. Katrin; Morin, Alexandre J. S.
TitelRelations between teachers' emotional exhaustion and students' educational outcomes.
QuelleIn: Journal of educational psychology, 108 (2016) 6, S. 800-813Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (inhaltlich überarbeitete Version); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
DOI10.1037/edu0000105
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-166089
SchlagwörterKompetenz; Sekundäranalyse; Beruflicher Stress; Einstellung (Psy); Emotion; Selbsteinschätzung; Selbstkonzept; Wahrnehmung; Zufriedenheit; Deutschland; Grundschule; Lehrer; Schüler; Wahrnehmung; Datenanalyse; Begabung; Zufriedenheit; Kompetenz; Selbsteinschätzung; Leistung; Unterstützung; Merkmal; Sekundäranalyse; Grundschule; Lehrer; Schüler; Schülerleistung; Begabung; Datenanalyse; Einflussfaktor; Leistung; Merkmal; Unterstützung; Deutschland
AbstractStudies investigating the effects of emotional exhaustion among teachers have primarily focused on its relations with teacher-related outcome variables but little research has been done for examining its relations with student outcomes. Therefore, this study examines the relations between teachers' emotional exhaustion and educational outcomes among students. Students' educational outcomes considered here cover a wide range of cognitive (i.e., achievement in terms of school grades and standardized achievement test scores) and noncognitive (competence self-perceptions, school satisfaction, and perceptions of teacher support) outcomes. The analyses are based on the PIRLS 2006 German data including 380 teachers and 7,899 4th grade students. The results demonstrated direct negative relations between teachers' emotional exhaustion and the class average of students' school grades, standardized achievement test scores, school satisfaction, and perceptions of teacher support, but not competence self-perceptions. At the individual student level, the results showed significant relations between noncognitive outcomes and academic achievement. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: