Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBirsa, Eda
TitelTeaching strategies and the holistic acquisition of knowledge of the visual arts.
Paralleltitel: Strategije poucevanja in celostno pridobivanje likovnega znanja.
QuelleIn: CEPS journal, 8 (2018) 3, S. 187-206Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.26529/cepsj.39
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-160365
SchlagwörterExperimentelle Forschung; Problemlösen; Schuljahr 05; Schüler; Lernprozess; Wissenserwerb; Lehrstrategie; Unterrichtsmethode; Kunstunterricht; Slowenien
AbstractDue to the rapid development and advancement within various fields, the scope of knowledge is expanding at a staggering pace. In modern education, experts and teachers makes efforts to eliminate fragmentation of the school curriculum and to modernize the manner of teaching thus optimizing the learning process. In planning art lessons, teachers must adopt an appropriate teaching strategy that enables students to acquire knowledge efficiently and holistically, encouraging the creative solving of art tasks. The present article presents some conclusions of experimental research undertaken to determine the effects of the implementation of a teaching process involving cross-curricular integration. The study involved 274 fifth-grade students and 14 single-class teachers from seven selected Slovenian primary schools. It was found that teachers achieved better learning outcomes by using teaching strategies with cross-curricular integration in sculpting tasks as part of the learning process in art education. The proposed guidelines for teaching art concepts will help teachers to overcome specific obstacles in planning activities for the visual arts learning process, while students will benefit from an increased connection between subjects and integrated knowledge of the visual arts. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: