Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenRoelle, Julian; Berthold, Kirsten
TitelEffects of incorporating retrieval into learning tasks.
The complexity of the tasks matters.
QuelleIn: Learning and instruction, (2017) 49, S. 142-156
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0959-4752
DOI10.1016/j.learninstruc.2017.01.008
SchlagwörterLernen; Aufgabe; Bildungsforschung
AbstractIn an experiment with N = 192 university students, we examined whether the effects of incorporating retrieval into learning tasks depend on the learning tasks' complexity. The learning tasks consisted of adjunct questions that were provided together with expository texts relating to the domain of chemistry. We varied (a) whether the adjunct questions required the learners to summarize (low complexity) or generate inferences on the basis of provided information (high complexity) and (b) whether the adjunct questions were implemented in a closed-book style that required learners to engage in retrieval or in an open-book style that did not require learners to engage in retrieval while responding to the questions. Afterwards, all learners took either an immediate or a delayed criterion test. We found that the effect of incorporating retrieval depended on the complexity of the adjunct questions; the net benefit of incorporating retrieval was higher for the low complexity ones. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
UpdateNeueintrag 2019-05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning and instruction" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)