Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenMatthes, Benjamin; Stoeger, Heidrun
TitelInfluence of parents’ implicit theories about ability on parents’ learning-related behaviors, children’s implicit theories, and children’s academic achievement.
QuelleIn: Contemporary educational psychology, (2018) 54, S. 271-280
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-476X
DOI10.1016/j.cedpsych.2018.07.001
SchlagwörterDenkweise; Verhaltenssteuerung; Leistung
AbstractAlthough students’ implicit theories about ability are known to predict successful learning and achievement, parents’ implicit theories about ability have received little attention. Thus, we investigated the influence of parents’ theories about ability on their children’s academic achievement and the mechanisms behind this influence. We used a structural equation model to examine data from parents and their fourth-grade children in Germany (N = 723). The extent of parents’ incremental theories predicted (a) the extent of children’s incremental theories (β = .41, p < .001), (b) parental learning-related behaviors (less homework-related conflict, β = −.36, p < .001, and less controlling behavior, β = −.33, p < .001), and—partially mediated by these two aspects—(c) their children achieving better grades (β = .20, p < .001). Thus, parents’ endorsement of an incremental theory appears to increase children’s achievement by reducing unconstructive learning-related parental behaviors and facilitating children’s adoption of an incremental theory. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
UpdateNeueintrag 2019-04
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Contemporary educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)