Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKluczniok, Katharina; Anders, Yvonne; Sechtig, Jutta; Roßbach, Hans-Günther
TitelInfluences of an academically oriented preschool curriculum on the development of children.
Are there negative consequences for the children's socio-emotional competencies?
QuelleIn: Early child development and care, 186 (2016) 1, S. 117-139Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0300-4430; 1476-8275
DOI10.1080/03004430.2014.924512
SchlagwörterSozio-emotionaler Faktor; Deutschland; Kind; Lehrplan; Vorschulerziehung; Vorschule; Kind; Vorschule; Vorschulerziehung; Schülerleistung; Bildungsprogramm; Lehrplan; Deutschland
AbstractAs a result of public discussions regarding Germany's standing on international rankings of student achievement, increased attention was focused on enhancing cognitive stimulation in preschools. There are some concerns that preschool curricula that focus more on cognitive stimulation rather than on socio-emotional skills might neglect the socio-emotional development of children. These concerns are rooted in the tradition of German preschools focussing more on the stimulation of social than of cognitive skills. This paper examines these claims by drawing on the German preschool programme "KiDZ" in order to analyse the socio-emotional development (well-being, joy of learning, and worry) of children attending a preschool with a more academically oriented curriculum. This study also investigates effects of domain-specific preschool quality and if any effects of participation in KiDZ might be explained by the quality of the preschools. Positive effects of the children's participation in KiDZ are found and will be discussed. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early child development and care" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: