Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArmour, Kathleen; Makopoulou, Kyriaki; Chambers, Fiona
TitelProgression in physical education teachers' career-long professional learning: Conceptual and practical concerns.
Gefälligkeitsübersetzung: Entwicklung des professionellen Lernens während der gesamten beruflichen Karriere eines Sportlehrers: Konzeptuelle und praktische Überlegungen.
QuelleIn: European physical education review, 18 (2012) 1, S. 62-77Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X11430651
SchlagwörterLehrer; Lehrerausbildung; Lernen; Sportpädagogik; Sportunterricht; Beruf; Karriere; Sportwissenschaft; Entwicklung; England; Griechenland; Irland
AbstractThis paper considers the issue of learning 'progression' in pedagogy for physical education (PE) teachers in their career-long professional development (CPD). This issue arose from an analysis of findings from three research projects in which the authors were involved. The projects were undertaken in different national contexts (Ireland, Greece, England), but all used similar methods to investigate questions about effective/ineffective PE-CPD. The findings identified numerous barriers that teachers and pre-service teachers encountered in accessing effective professional development. Of particular interest, however, was the realization that taken together, the findings raised concerns about teachers' learning progression, including progression over time, across learning contexts and in specific areas of interest. This issue has rarely been discussed in the existing literature and is poorly theorized. Indeed, there would appear to be little agreement in the profession about how to conceptualize 'good' or 'adequate' learning progression in pedagogy across a career. This paper, therefore, seeks to open a new line of enquiry. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: