Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSzukala, Andrea
TitelMetaphors as a Tool for Diagnosing Beliefs about Teaching and Learning. in Social Studies Teacher Education.
QuelleIn: Journal of social science education, 10 (2011) 3, S. 53-73Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293; 1628-5293
DOI10.4119/UNIBI/jsse-v10-i3-1176
SchlagwörterWissen; Empirische Untersuchung; Bielefeld; Deutschland; Metapher; Nordrhein-Westfalen; Wissen; Erkenntnistheorie; Fachdidaktik; Lehrerausbildung; Erkenntnisprozess; Lehr-Lern-Prozess; Fachdidaktik; Metapher; Erkenntnistheorie; Sozialwissenschaftlicher Unterricht; Bielefeld; Deutschland; Nordrhein-Westfalen
AbstractDo domain specific teaching/learning beliefs and epistemological beliefs exist and do they explain a domain specific approach to teaching and learning the social sciences? This paper reports on the first stage of an exploratory qualitative study carried out at the University of Bielefeld in 2010/11 on pre-service social studies teachers (PSST, n=61). It has a threefold aim: First, providing a very short overview of relevant trends in recent research on epistemological beliefs and teaching/learning beliefs and presenting some plausible hypotheses on if and how these belief dimensions are related to each other in the field of social studies education; second, presenting and discussing metaphors as a suitable qualitative research method for diagnosing and analysing the teaching and learning beliefs in the field; third, presenting the general outline of the Bielefeld project and a comparison of two emblematic cases of the project to evaluate the potential advantages and shortcomings of the research design and methods, especially of metaphor analysis (Original übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: