Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrunner, Martin; Keller, Ulrich; Dierendonck, Christophe; Reichert, Monique; Ugen, Sonja; Fischbach, Antoine; Martin, Romain
TitelThe structure of academic self-concepts revisited: The nested Marsh/Shavelson model.
QuelleIn: Journal of educational psychology, 102 (2010) 4, S. 964-981Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterFaktorenanalyse; Selbstkonzept; Faktorenanalyse; Modell; Schüler; Bezugssystem; Begabung; Sekundarbereich; Schüler; Begabung; Bezugssystem; Modell
AbstractThe nested Marsh/Shavelson (NMS) model integrates structural characteristics of academic self-concepts that have proved empirically incompatible in previous studies. Specifically, it conceives of academic self-concepts to be subject specific, strongly separated across domains, and hierarchically organized, with general academic self-concept at the top of the hierarchy. In Part 1 of the present study, data from a representative sample of eighth graders (N = 4,847) from Luxembourg showed that the NMS model captures the structure of self-concepts in six core subjects. In Part 2, the NMS model was integrated into a longitudinal extended internal/external frame-of-reference model. The developmental dynamics between general and subject-specific achievement, as measured in Grade 6, and the corresponding academic self-concepts in Grade 8 were examined, with data from a subsample of students (N = 3,045). Given its theoretical and empirical bases, the NMS model has clear potential to guide future research on academic self-concepts. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2012/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: