Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAbraham, John
TitelDifferentiating between and Synthesizing Quantitative, Qualitative, and Longitudinal Research on Polarized School Cultures: A Comment on Van Houtte (2006).
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 39 (2007) 5, S. 597-602Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterEmpirische Forschung; Methode; Quantitative Forschung; Belgien; Methode; Datenanalyse; Empirische Forschung; Schulkultur; Sekundarschule; Datenanalyse; Belgien
AbstractVan Houtte provides a valuable large-sample quantitative analysis of differentiation and polarization processes between and within school cultures in Belgium. Such research across 34 secondary schools provides greater confidence that the findings in the ethnographic tradition for the differentiation-polarization theory are not due to idiosyncracies of the individual schools chosen. However, it is unhelpful to contrast her large-sample approach with the ethnographic tradition by characterizing the former as quantitative and the latter as qualitative. Many ethnographic studies of secondary schools have employed quantitative methods. It is better to characterize her research as multi-site and the ethnographic tradition as case-study. This illuminates how the two methodologies can be more constructively synthesized. Within large sample multi-site approaches some selection of in-depth case studies, together with longitudinal data analysis, are needed to disentangle socio-economic class effects from differentiation effects in order to determine causality. (Zusammenfassung vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2008/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: