Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchworm, Silke; Renkl, Alexander
TitelLearning argumentation skills through the use of prompts for self-explaining examples.
QuelleIn: Journal of educational psychology, 99 (2007) 2, S. 285-296Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterBenutzerführung; Auseinandersetzung; Lehrmethode; Lernmethode; Benutzerführung; Auseinandersetzung
AbstractLearning with self-explaining examples (i.e., actively explaining the examples to oneself) is an effective method in well-structured domains. The authors analyzed this method in teaching the complex skill of argumentation, experimentally comparing 4 conditions (N = 71 student teachers) that differed with respect to whether and how the processing of the examples was supported by self-explanation prompts. They found that examples of argumentation could be successfully used to teach declarative knowledge about argumentation. However, when the skill of argumentation is to be fostered, prompts that direct the learners' attention to the principles of argumentation should be used. The authors demonstrate that learning with self-explaining examples is also a promising method of enhancing skills in ill-structured domains such as argumentation. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: