Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRemillard, Janine T.
TitelExamining key concepts in research on teachers' use of mathematics curricula.
QuelleIn: Review of educational research, 75 (2005) 2, S. 211-246Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-6543
SchlagwörterForschung; Interaktion; Curriculum; Lehrplan; Lehrbuch; Lehrerheft; Unterrichtsmedien; Text; Mathematikunterricht; Einflussfaktor; Konzeption; Literaturdokumentation; USA
AbstractStudies of teachers' use of mathematics curriculum materials are particularly timely given the current availability of reform-inspired curriculum materials and the increasingly widespread practice of mandating the use of a single curriculum to regulate mathematics teaching. A review of the research on mathematics curriculum use over the last 25 years reveals significant variation in findings and in theoretical foundations. The aim of this review is to examine the ways that central constructs of this body of research - such as curriculum use, teaching, and curriculum materials - are conceptualized and to consider the impact of various conceptualizations on knowledge in the field. Drawing on the literature, the author offers a framework for characterizing and studying teachers' interactions with curriculum materials. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/5
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Review of educational research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: