Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBarrett, Angeline M.
TitelTeacher accountability in context: Tanzanian primary school teachers' perceptions of local community and education administration.
QuelleIn: Compare, 35 (2005) 1, S. 43-61    Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-7925
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Evaluation; Interview; Qualitative Forschung; Einstellung (Psy); Identität; Wahrnehmung; Schule; Bildungsverwaltung; Schulinspektion; Grundschule; Primarbereich; Lehrer; Lehrerrolle; Bildungsprogramm; Ländlicher Raum; Region; Stadt; Verantwortung; Arbeitsbedingungen; Lebensstandard; Internationaler Vergleich; Inspektion; England; Tansania
AbstractEvaluations, tied to specific programmes, need to be complemented by research that is more sensitive to context at the classroom level. A comparative approach may be used as a platform to move into a two-way conversation with the perspectives of practitioners in `developing´ countries and hence scrutinize internationally dominant notions of good teaching that are often assumed in applied research, such as evaluations. This paper draws on findings from a theoretically oriented study of primary school teacher identity in Tanzania, in which explicit comparisons are made with teacher identity in England. The analysis shows how Tanzanian teachers see their social identity and professional responsibilities as being co-constructed and shared with parents, the local community and education administration. A comparison is made with English constructs of professional responsibility and accountability in order to draw some lessons for the conduct and interpretation of evaluations. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Compare" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)