Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Olson, John; Lang, Manfred |
---|---|
Titel | Science and Technology and the didactics of citizenship [OP-ED]. |
Quelle | In: Journal of curriculum studies, 36 (2004) 5, S. 543-553Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0022-0272 |
Schlagwörter | Staatsbürgerliche Erziehung; Bildungsforschung; Mündigkeit; Lehrerausbildung; Curriculum; Fachdidaktik; Kontextualisierung; Naturwissenschaftliche Bildung; Staatsbürgerkunde; Staatsbürgerschaft; Didaktische Erörterung; Bürger |
Abstract | Science and technology have a vital role to play in developing citizenship literacy, and science literacy is often given a rather narrow definition in curriculum. It is a very big challenge to contextualize science and technical education at the middle school level when there is a lack of curriculum guidance and teachers are not prepared nor have the resources to teach these subjects in a contextualized way. Suggestions are given from project outcomes. (Autorenreferat). |
Erfasst von | IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel |
Update | 2005/2 |