Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Rukanda, Melania |
---|---|
Titel | Education for human rights democracy in Southern Africa: A pilot project in Mozambique, Namibia and Zimbabwe. |
Quelle | In: International review of education, 48 (2002) 3-4, S. 285-286Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 4 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0020-8566 |
Schlagwörter | Erziehung; Afrika; Demokratie; Erziehung; Simbabwe; Namibia; Pilotprojekt; Bildungsprogramm; Demokratie; Grundrechte; Menschenrechte; Afrika; Mosambik; Namibia; Simbabwe |
Abstract | Against the background of the pilot project 'Education for Human Rights and Democracy in Southern Africa' the author describes the requirements of human rights education in emerging democracies. (DIPF/Ki.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2004_(CD) |