Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCanals, Valerie; Diebolt, Claude
TitelPourquoi entrer a l'université?
L'exemple d'une université de lettres et sciences humaines.
QuelleIn: International review of education, 47 (2001) 6, S. 539-572Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 73; Tabellen 3; Grafiken 17
Sprachefranzösisch; deutsche Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; russische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-8566
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Motivation; Fächerwahl; Studium; Studienwahl; Studienfach; Abbruch; Studienanfänger; Frankreich
AbstractThe large number of secondary school graduates entering higher education is transforming the nature of universities ... by changing the relative numbers of students enrolled in different academic years. At the same time this influx is accompanied by a significant failure rate in the first academic year, calling into question the efficacy of the university system. ... The struggle against failure in the first year is leading to much heart-searching among the universities, whose staff are trying hard to understand why certain students abandon their studies. The enquiry described in this article reveals the co-existence of two student populations: those who enter university as an active choice and those who do so by default. In the case of the first group, entry to university represents an investment for the future which must be carefully managed. In the second case it is a matter of going into higher education as a 'faute de mieux' solution in an economic context in which work is scarce. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: