Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Potvin, Pierre; u.a. |
---|---|
Titel | Risque d'abandon scolaire, style parental et participation parentale au suivi scolaire. |
Quelle | In: Canadian journal of education, 24 (1999) 4, S. 441-453Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 44; Tabellen 1 |
Sprache | französisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0380-2361 |
Schlagwörter | Erziehungsstil; Empirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Eltern; Kanada; Schule; Schulversagen; Erziehungsstil; Abbruch; Eltern; Schule; Sekundarschule; Schulversagen; Abbruch; Kanada |
Abstract | This study analyses the correlation of the risk of dropping out in high school with parental style and parental involvement in schooling. The study sample comprised 810 adolescents (12 - 13 years old). ... [Both variables were measured by questionnaires]. Multiple- regression analysis identified two dimensions of parenting style and two dimensions of parental involvement in schooling that together explained 23 % of the variance in the risk of dropping out. In order of importance, the most significant dimensions are parental affective support, warmth, supervision, and communication with teachers. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2002_(CD) |