Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFuller, Alison
TitelCredentialism, adults and part-time higher education in the United Kingdom.
An account of rising take up and some implications for policy.
QuelleIn: Journal of education policy, 16 (2001) 3, S. 233-248Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 50; Tabellen 5
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0268-0939
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Erwachsenenbildung; Finanzierung; Großbritannien; Motivation; Statistik; Studium; Hochschule; Teilnehmer; Weiterbildung; Qualifikation; Studienfach; Motivation; Finanzierung; Qualifikation; Studium; Studienwahl; Statistik; Studienfach; Teilzeitstudium; Hochschule; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Teilnehmer; Großbritannien
AbstractThis paper focuses on, and helps to explain, the growing importance of higher level qualifications for adults in the UK. It highlights statistical trends in their take up of qualifications, particularly, as the result of taking part-time courses in higher education. Recent figures indicate that most part-time students at undergraduate level fund their own tuition fees: this finding is interpreted as an indicator of individual demand. The article goes on to draw on a qualitative study of mature students to identify some of the issues which lie behind the statistics. It is suggested that insights into the rising take up of HE can be gained from considering the backgrounds and perspectives of mature students themselves, their changing relationship to qualifying and how their return-to-study decisions relate to the contemporary socio-economic context. The paper concludes by reminding policy makers of the challenge of widening accecss to HE for disadvantaged groups. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: