Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKeys, Carolyn W.
TitelAn investigation of the relationship between scientific reasoning, conceptual knowledge and model formulation in a naturalistic setting.
QuelleIn: International journal of science education, 19 (1997) 8, S. 957-970Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterBegriffsbildung; Denkstrategie; Begriffsbildung; Erklärung; Lernen; Physikunterricht; Denkstrategie; Vorwissen; Lernen; Erklärung; Physikunterricht; Argumentationsstil; Vorwissen
AbstractThis study examined the reasoning discourse of two pairs of ninth grade students in the Midwestern region of the United States. The purposes of the study were to elucidate specific types of reasoning strategies that students use in ordinary classroom activities and compare the reasoning strategies used in an activity that required little domain-specific knowledge to one that required extensive domain-specific knowledge. Interpretive techniques were used to explore the students' thinking represented in discourse, writing and interviews. Results indicated that successful model formulation for both activities involved: recognizing the tenative nature of existing models; identifying laboratory observations as evidence and using evidence to modify existing models; and coordinating all mutually consistent knowledge propositions into a coherent new model. For the activity requiring substantial concept knowledge, both the generation of relevant knowledge propositions and their coordination with laboratory evidence were important in constructing an accurate scientific model. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: