Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMartins, Isabel; Ogborn, Jon
TitelMetaphorical reasoning about genetics.
QuelleIn: International journal of science education, 19 (1997) 1, S. 47-63Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterErklärung; Metapher; Genetik; Erklärung; Genetik; Metapher
AbstractThis paper desribes a study of how people use metaphors to make sense of scientific phenomena and ideas in a process of extended group discussion. Interviews involving reading an edited scientific text about DNA and then discussing a number of questions about various aspects of genetics were conducted with 14 primary school teachers in the London area. These questions explored puzzling aspects of genetics and went beyond the ideas given in the text, thus requiring information in the text to be combined with whatever the teachers already knew, in an active process of imaginative development of aspects of metaphors, to look for a fit or lack of fit with a patially understood phenomenon. The results discuss how different metaphorical models for genes were both assimilated and constructed, as well as how drawing parallels and analogies facilitate making connections between everyday pragmatic knowledge and scientific ideas. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: