Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTrninic, Dragan; Sinha, Tanmay; Kapur, Manu
TitelComparing the effectiveness of preparatory activities that help undergraduate students learn from instruction.
Gefälligkeitsübersetzung: Vergleich der Wirksamkeit von vorbereitenden Aktivitäten, die Studierenden helfen, aus dem Unterricht zu lernen.
QuelleIn: Learning and instruction, 82 (2022) No. 101688, 12 S.Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0959-4752; 1873-3263
DOI10.1016/j.learninstruc.2022.101688
SchlagwörterWissen; Problemlösen; Lernerfolg; Lehrmethode; Lernmethode; Mensch; Mathematik; Studium; Bachelor-Studiengang; Kapazität; Student; Informationsverarbeitung
AbstractStudents can learn better from instruction after first engaging in activities that prepare them to learn (Kapur, 2016; Loibl, Roll, & Rummel, 2017; Schwartz & Bransford, 1998). In this study, we compare the effectiveness of four activities that prepare university students to learn from instruction. We use productive failure, an established instructional design, as the baseline preparatory condition. In productive failure, students generate solutions to challenging but accessible problems, which serves as preparation for formal instruction. We compare this approach with three alternative preparatory activities: contrasting a correct and an incorrect solution, sensemaking of the correct solution only, and studying a fully worked-out example of the correct solution. Despite the differences in preparatory activities, participants on average performed nearly identically on most of the process and outcome measures. In universities, or with similarly advanced learners, a variety of activities may be equally effective at preparing students to learn from instruction. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning and instruction" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: