Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Haag, Pascale; Martin, Marlène |
---|---|
Titel | Lab School Paris. An educational living lab. |
Quelle | Aus: Kurz, Benedict (Hrsg.); Zenke, Christian Timo (Hrsg.): LabSchoolsEurope. Participatory research for democratic education. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt (2023) S. 53-74
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) |
Reihe | Impuls Laborschule. 12 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-7815-2597-9; 978-3-7815-6040-6 |
DOI | 10.25656/01:28360 10.35468/6040-04 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-283600 |
Schlagwörter | Forschung; Forschungsinstitution; Schule; Schulsystem; Schulalltag; Laborschule; Projektschule; Versuchsschule; Universitätsschule; Experiment; Demokratie; Internationale Zusammenarbeit; Partizipation; Hochschule; Interdisziplinarität; Kooperation; Vernetzung; Dewey, John; Europa; Frankreich |
Abstract | In this chapter, the authors introduce Lab School Paris, the first lab school in France. After a general presentation of the university school context in France, they present the history of the foundation of Lab School Paris, the main theoretical principles upon which their pedagogical approach is grounded, and the wider network of research that aims at contributing to strengthen the links between scientific research in education and actual practices in the classrooms. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2024/1 |