Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Klinkhammer, Nicole (Hrsg.); Schäfer, Britta (Hrsg.); Harring, Dana (Hrsg.); Gwinner, Anne (Hrsg.) |
---|---|
Institution | Internationales Zentrum Frühkindliche Bildung, Betreuung und Erziehung |
Titel | Monitoring Quality in Early Childhood Education and Care. Approaches and experiences from selected countries. |
Quelle | München: Deutsches Jugendinstitut (2017), 232 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3); PDF als Volltext (4) |
Reihe | Wissenschaftliche Texte |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 978-3-86379-251-0 |
DOI | 10.25656/01:27920 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-279202 urn:nbn:de:101:1-201801262476 |
Schlagwörter | Non-formale Bildung; Frühe Kindheit; Frühpädagogik; Vorschulerziehung; Vorschulpädagogik; Qualitätskontrolle; Qualität; Erzieher; Erzieherin; Australien; Deutschland; Dänemark; Flandern; Luxemburg; Niederlande; Schweden; Slowenien |
Abstract | In many countries, quality regulation and assurance in early childhood education and care (ECEC) are challenging matters that widely dominate current debates. Within the past years, approaches to quality regulation and assurance have been put into practice in different ways. This volume provides a broad insight into diverse systems of monitoring ECEC quality. Such a bundling and analysis of international systems and their approaches does not yet exist in this form. The International Center Early Childhood Education and Care (ICEC) has taken that as an occasion to elaborate this volume at hand. |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2024/1 |