Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Schiller, Jan; Schmidt-Lauff, Sabine; Camilloni, Fabio |
---|---|
Titel | Comparing temporal agendas of policies and institutions in (work-related) adult education. |
Quelle | Aus: Egetenmeyer, Regina (Hrsg.); Fedeli, Monica (Hrsg.): Adult education and work contexts: International perspectives and challenges. Comparative perspectives from the 2017 Würzburg Winter School. Frankfurt am Main: Peter Lang (2017) S. 25-40
PDF als Volltext |
Reihe | Studies in pedagogy, andragogy and gerontagogy. 72 |
Beigaben | Tabellen; Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISSN | 0934-3695 |
ISBN | 978-3-631-73702-6; 978-3-631-73703-3; 978-3-631-73704-0; 978-3-631-73705-7 |
DOI | 10.3726/b12114 |
Schlagwörter | Bildungspolitik; Internationalisierung; Berufsbezug; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Internationaler Vergleich; Richtlinien; Institution; Deutschland; Italien |
Abstract | Policies of the European Union contain a certain temporal agenda based on a conception of functionalistic, manageable, and abstract time. The text shows how this agenda has significant but different influences on national strategies (Italy and Germany) in the field of (work-related) adult education, such as the historicity or distribution of time and participation. (Orig.). |
Erfasst von | Externer Selbsteintrag |
Update | 2024/1 |