Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGroß, Christian; Gryl, Inga
TitelGender-biased appropriation of space?
Subjective mapping as a tool to explore primary school students' spatial action scopes.
QuelleIn: GI-Forum : journal for geographic information science, 3 (2015) 1, S. 283-286
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2308-1708
ISBN978-3-7001-7826-2; 978-3-87907-558-4
DOI10.1553/giscience2015s283
SchlagwörterRäumliche Wahrnehmung; Geschlechterrolle; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Grundschule; Primarbereich; Didaktik; Unterricht; Sachunterricht; Forschungsbericht
AbstractSeveral studies indicate gender differences in spatial orientation, map reading, and the way people appropriate spaces for everyday action. Thereby, the most important factor of gender differences in spatially related abilities is socialization. Gender roles and differences are already present in primary school age, and gender differences in the appropriation of space may lead to unequal chances of societal participation. Therefore, it is worth drawing a focus on gender-biased education in primary geography learning. This study examines potential gender differences in primary school with subjective cartography, respectively mapping of children's everyday spaces. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "GI-Forum : journal for geographic information science" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: