Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZehner, Fabian; Hahnel, Carolin
TitelArtificial intelligence on the advance to enhance educational assessment: scientific clickbait or genuine gamechanger?
QuelleIn: Journal of computer assisted learning, 39 (2023) 3, S. 695-702Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1365-2729
DOI10.1111/jcal.12810
SchlagwörterEmpirische Forschung; Künstliche Intelligenz; Leistungsbeurteilung; Textanalyse; Datenanalyse; Technologiebasiertes Testen; Wissenschaft; Terminologie; Logdatei; Datenverarbeitung
AbstractContributions in the Special Issue: The special issue assembles papers centring around log data analysis, natural language processing, and machine learning used to advance educational assessment. They demonstrate how semi- and unstructured data such as log and text data can, despite their challenging nature, be handled appropriately to benefit educational assessment. In this editorial, we contextualize the special issue's contributions within the diverse field of modern technology-based assessments. Reflection on Terminology: Moreover, we raise concerns about nowadays' use of the term artificial intelligence (AI) in scientific communication. While the contribution of AI to scientific progress is indisputable, the mere use of methods that have evolved within AI research does not necessarily render tools or studies AI-related. We argue that academics have the social responsibility to adopt accurate terminology, given it is integral to scientific rigour and proper scientific communication. Implications: In view of the inflationary use of the term AI in science, we propose a scheme to locate one's research in the field by focusing on (1) the type of data, (2) the processing involved, and (3) the output of a study and the actions derived from it, which are situated within the (4) scope of a study. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of computer assisted learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: