Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArkenback, Charlotte
TitelYouTube as a site for vocational learning: instructional video types for interactive service work in retail.
Gefälligkeitsübersetzung: YouTube als Ort für berufliches Lernen: Lehrvideos für interaktive Servicearbeiten im Einzelhandel.
QuelleIn: Journal of vocational education & training, (2023) online first, 20 Feb 2023, 27 S.Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1747-5090
DOI10.1080/13636820.2023.2180423
SchlagwörterInformationstechnologische Bildung; Dienstleistung; Europa; Berufsbildung; USA; Weiterbildungsangebot; Verkäufer; Einzelhandel; Kassierer; Internet; E-Learning; Audiovisuelles Medium; Lernplattform; Soziale Software; Geschichte (Histor); Computerkenntnisse; Dienstleistung; Berufsbildung; Ausbildungsangebot; Einzelhandel; Kassierer; Verkäufer; Soziale Software; E-Learning; Weiterbildungsangebot; Kompetenzentwicklung; Internet; Online; Europa; USA
Abstract"Online instructional videos have been presented as an efficient instructional method in workplace learning and vocational education and training (VET). Increasingly, public video-sharing sites like YouTube are used by firms, educators and learners to teach and learn about work practices, new work roles and skills. However, more knowledge is needed about what instructional videos exist and how they facilitate vocational learning. This article draws from online video research to explore vocational learning on YouTube for interactive service work. Focusing on connected service encounters in which transactions and customer service are intertwined through interaction with digital technologies, cashier work was used as the empirical case. With concepts from narrative and multimodal analysis, the theory of practice architectures was the framework for analysing 160 YouTube videos for cashier work. The article proposes a taxonomy of online instructional video types for VET and workplace learning comprising nine video types divided into two main categories: professional instructional videos and peer instructional videos (vlogs). It is found that transactions and customer service are instructed separately. Consequently, YouTube videos do not yet prepare learners for connected service encounters. Overall, the taxonomy can contribute to a more purposeful use of video in VET and workplace learning." The study refers to the period 1917-2021. (Author's abstract, IAB-Doku)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of vocational education & training" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: