Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPlasman, Jay Stratte; Gottfried, Michael A.
TitelSchool absence in the United States: understanding the role of STEM-related vocational education and training in encouraging attendance.
Gefälligkeitsübersetzung: Schulabwesenheit in den Vereinigten Staaten: Verständnis der Rolle der MINT-bezogenen beruflichen Bildung bei der Förderung des Schulbesuchs.
QuelleIn: Journal of vocational education & training, 74 (2022) 4, S. 531-553Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1747-5090
DOI10.1080/13636820.2020.1765841
SchlagwörterBildung; Informationstechnologische Bildung; Bildung; Curriculum; Mathematikunterricht; Schüler; Schulbesuch; Technik; Unterrichtsfach; Lernmotivation; USA; Auswirkung; Praxisbezug; Schulerfolg; Ethnische Gruppe; Naturwissenschaftliche Bildung; Minderheit; Schulbesuch; Schulverweigerung; Sekundarbereich; Schüler; Schulerfolg; Lernmotivation; Curriculum; Fächerwahl; Unterrichtsfach; Mathematikunterricht; Naturwissenschaftliche Bildung; Fehlzeiten; Auswirkung; Praxisbezug; Technik; Ethnische Gruppe; Minderheit; Benachteiligter Jugendlicher; USA
Abstract"Recent federal education policies and initiatives in the United States have emphasised the importance of college and career readiness and showing up in school. The Carl D. Perkins Career and Technical Education Improvement Act provides federal funding for career and technical education (CTE) in the country, and key pieces of the act focus on increasing participation in career training coursework related to high demand and high paying careers, with a specific emphasis on maths and science fields. Additionally, the act highlights the need to increase participation in CTE work for 'special populations' - including low-income and under-represented minority (URM) students. With regards to attendance, the Every Student Succeeds Act (ESSA) allowed for states to individually decide upon a less traditional measure of school success. In response, 36 states identified chronic absence as that measure. Using an instrumental variable estimation approach, we explore the relationship between applied STEM career and technical education (AS-CTE) and absence from school. We explore this relationship broadly, as well as for low-income and URM students more specifically. We find that participation in AS-CTE is predictive of fewer absences as well as reduced probability of excessive absences. Implications are discussed." The study refers to the period 2009-2014. (Author's abstract, IAB-Doku)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of vocational education & training" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: