Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoghimi, Darya; Yperen, Nico W. van; Sense, Florian; Zacher, Hannes; Scheibe, Susanne
TitelUsing the selection, optimization, and compensation model of action-regulation to explain college students' grades and study satisfaction.
Gefälligkeitsübersetzung: Verwendung des Auswahl-, Optimierungs- und Kompensationsmodells der Handlungsregulation zur Erklärung der Noten und der Studienzufriedenheit von Studierenden.
QuelleIn: Journal of educational psychology, 113 (2021) 1, S. 181-196Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663; 1939-2176
DOI10.1037/edu0000466
SchlagwörterAktionsforschung; Persönlichkeit; Selbstwirksamkeit; Notengebung; Lernen; Bachelor-Studiengang; Leistung; Student
AbstractStatistics on study disruptions and delays and their negative impact on academic performance call for action-regulation strategies that students can use to manage their performance and well-being. In the present research, we rely on the action-regulation model of selection, optimization, and compensation (SOC), which was developed in the life span developmental literature. The aim of the present study was to establish indirect links between two specific SOC components (i.e., elective selection and optimization) and study outcomes (i.e., end-of-first-year average grade and study satisfaction) through higher self-efficacy beliefs. In 2 prospective studies conducted during 2 subsequent academic years, we tested our research model with first-year undergraduate students (n = 366 in Study 1 and n = 242 in Study 2). Results of both studies indicate that there are positive indirect relations between optimization, but not elective selection, and favorable study outcomes through self-efficacy beliefs. The present study contributes to SOC theory and the educational sciences by showing that the SOC model of action-regulation can be helpful in explaining college students' grades and study satisfaction. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: