Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKlette, Kirsti
TitelClassroom observation as a means of understanding teaching quality.
Towards a shared language of teaching?
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 55 (2023) 1, S. 49-62Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2023.2172360
SchlagwörterUnterrichtsforschung; Handbuch; Unterrichtsqualität; Unterrichtsforschung; Handbuch
AbstractMore than forty years ago, Dan Lortie famously lamented the lack of a common language with which to describe teaching and noted this scarcity as a key problem within studies of teaching and teacher professionalism. I argue that recent developments in video technology and supporting methodological designs have paved the way for a new generation of classroom studies. Today, large-scale classroom studies and targeted subject-specific studies have contributed to a renewed interest in classroom designs as lenses to shed light on how and why teaching and teaching matter. In this article, I summarize recent developments in classroom studies in terms of technologies, research design and analytical frameworks and discuss how these developments allow for integrative efforts and more programmatic research within studies of classroom teaching and learning, thus providing a platform for building a shared vocabulary for describing teaching. A key argument will be how video recordings nurture a new generation of generic and subject-specific classroom studies that enable us to systematically investigate key features of classroom teaching across subjects, grades, and learning environments.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: