Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrod, Garvin; Kucirkova, Natalia; Shepherd, Joshua; Jolles, Dietsje; Molenaar, Inge
TitelAgency in educational technology.
Interdisciplinary perspectives and implications for learning design.
QuelleIn: Educational psychology review, 35 (2023) 1, Art. 25, 23 S.Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustration
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1573-336X
DOI10.1007/s10648-023-09749-x
SchlagwörterBildung; Forschung; Handlungskompetenz; Psychologie; Digitale Medien; Bildung; Design; Forschung; Kind; Kontrolle; Lernen; Lernziel; Philosophie; Psychologie; Schüler; Technologie; Computerunterstützter Unterricht; Handlungskompetenz; Auswahl; Adaptives System; Interdisziplinarität; Kind; Schüler; Lernen; Lernumgebung; Adaptives System; Lernziel; Computerunterstützter Unterricht; Design; Technologie; Philosophie; Auswahl; Interdisziplinarität; Kontrolle
AbstractAdvancing learners' agency is a key educational goal. The advent of personalized EdTech, which automatically tailor learning environments to individual learners, gives renewed relevance to the topic. EdTech researchers and practitioners are confronted with the same basic question: What is the right amount of agency to give to learners during their interactions with EdTech? This question is even more relevant for younger learners. Our aim in this paper is twofold: First, we outline and synthesize the ways in which agency is conceptualized in three key learning disciplines (philosophy, education, and psychology). We show that there are different types and levels of agency and various prerequisites for the effective exercise of agency and that these undergo developmental change. Second, we provide guiding principles for how agency can be designed for in EdTech for children. We propose an agency personalization loop in which the level of agency provided by the EdTech is assigned in an adaptive manner to strike a balance between allowing children to freely choose learning content and assigning optimal content to them. Finally, we highlight some examples from practice. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational psychology review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: