Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRess, Susanne; Kendall, Nancy; Friedson-Ridenour, Sophia; Ampofo, Yaa Oparebea
TitelRepresentations of humans, climate change, and environmental degradation in school textbooks in Ghana and Malawi.
QuelleIn: Comparative education review, 66 (2022) 4, S. 599-619Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 614-619
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1545-701X
DOI10.1086/722101
SchlagwörterCurriculum; Ghana; Mensch; Schulbuch; Malawi; Umweltschaden; Curriculum; Schulbuch; Mensch; Klimawandel; Bildung für nachhaltige Entwicklung; Umweltschaden; Ghana; Malawi; Subsahara-Afrika
AbstractYouth in sub-Saharan Africa are extremely vulnerable to the negative consequences of climate change and environmental degradation. The interest in education for sustainable development (ESD) to support African youth in learning about and adapting to climate change is growing in response. This study examines the messages about human-earth relationships, environmental change, and responsibilities for mitigation that are presented inofficial grade 8 Ghana and Malawi textbooks. Utilizing a political ecology framework, it shows that the curricula normalize an anthropocentric earth view that disappears global powerdynamic, neglects widespread commodification of scarce resources, fails to question the developmentalist dream of endless growth, and translates local ecological contexts into universal commodities. We discuss the need to develop educational theories and practices that account for the complexity and deep contextuality of human-earth relationship if we hope to help students around the world envision alternative ways more likely to ensure species survival.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: