Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKnupfer, Peter B.
TitelLearning to read while reading to learn: Marcius Willson's basal readers, science education, and object teaching, 1860-1890.
QuelleIn: Paedagogica historica, 59 (2023) 2, S. 286-305Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1477-674X
DOI10.1080/00309230.2020.1864423
SchlagwörterPädagogik; Grundschule; Industrialisierung; Lesen; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Pädagogik; Schulbuch; Alphabetisierung; Buchmarkt; Leseerziehung; Grundschule; Schulbuch; Geschichte (Histor); Leseerziehung; Lesen; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Buchmarkt; Industrialisierung; Alphabetisierung
AbstractThe essay discusses innovations in reading education by the schoolbook author Marcius Willson (1813-1905) through an examination of two popular series of basal readers he produced during and after the American Civil War. His School and Family Series (Harper & Brothers, 1860-) generated acrimonious debate about science education, literacy, and object pedagogy in the primary grades. His successor Popular Series (Lippincott, 1881-) went beyond compilation of classic literature in a basal reader by creating a fictitious community populated with a diverse cast of characters and storyboard of incidents that could draw young readers out of the classroom and into a broader world of nature and commerce. Both series competed effectively against rivals in national and regional markets and foreshadowed modern concepts of reading education based on the idea of "learning to read while reading to learn." The essay also affirms the centrality of individual authorship and scholarship as the textbook market industrialized.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Paedagogica historica" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: