Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGutierrez-Díaz del Campo, David; García-López, Luis Miguel; Hastie, Peter Andrew; Segovia, Yessica
TitelAdoption and fidelity of Sport Education in Spanish schools.
Gefälligkeitsübersetzung: Einführung und Umsetzungsgenauigkeit des Unterrichtsmodells der "Sport Education" an spanischen Schulen.
QuelleIn: European physical education review, 28 (2022) 1, S. 244-262Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X211036066
SchlagwörterLehrer; Lehrerfortbildung; Lehrplan; Modell; Spanien; Sportunterricht; Unterrichtsmethode; Fachdidaktik; Sportpädagogik; Unterrichtsorganisation; Einführung; Merkmal; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Lerneffekt; Lehrplan; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Unterrichtsmodell; Unterrichtsorganisation; Fachdidaktik; Sportpädagogik; Sportunterricht; Einführung; Merkmal; Modell; Spanien
AbstractThe main objectives of this study were to determine the percentage of teachers applying the Sport Education (SE) model in a central region of Spain and to identify the features these teachers perceived they were using when applying it. As a secondary objective, an attempt was made to respond to the differences in the application of the model depending on the educational stage and gender, and to determine any differences between the curriculum features of teachers applying SE and those who follow other methodologies. One hundred and ninety-nine physical education (PE) teachers participated in this study and a survey research design was used. The results reinforce the notion that PE teachers apply SE in a contextualised and pragmatic way. A significant percentage of teachers (64.8%) reported using SE in their curriculums, which demonstrates the success in expanding this instructional model in this region. Teachers also perceived that they applied a high percentage of the SE elements, although there was low fidelity to most of those elements that were considered to be central to the model such as extended units and permanent teams. Results are discussed based on literature about which goals are achieved and which ones are not based on the degree of fidelity to the central elements of the model. Implications for teacher training and future research are provided. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: