Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLuguetti, Carla; Enright, Eimear; Hynes, Jack; Bishara, Jeffrey Anthony
TitelThe (im)possibilities of praxis in online health and physical education teacher education.
Gefälligkeitsübersetzung: Die (Un-)Möglichkeiten der Praxis in der Online-Ausbildung von Gesundheits- und Sportlehrkräften.
QuelleIn: European physical education review, 28 (2022) 1, S. 57-77Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X211016485
SchlagwörterBildungstheorie; Pädagogik; Gemeinschaft; Selbstverwirklichung; Wohlbefinden; Soziale Beziehung; Soziale Interaktion; Berufsausbildung; Gemeinschaft; Lehrer; Lernziel; Pädagogik; Bildungstheorie; Emanzipatorische Erziehung; Engagement; Hochschule; Sportunterricht; Ausbildungsziel; Selbstverwirklichung; Fachdidaktik; Wohlbefinden; Demokratisierung; Sportpädagogik; Lernverhalten; Mündigkeit; Mündigkeit; E-Learning; Emanzipatorische Erziehung; Lehrer; Lehrerausbildung; Lernbedingungen; Lernverhalten; Lernziel; Fachdidaktik; Demokratisierung; Engagement; Sportpädagogik; Sportunterricht; Berufsausbildung; Ausbildungsziel; Ausbildungsinhalt; Hochschule; E-Learning; Herausforderung; Theorie-Praxis-Beziehung
AbstractOver the past three decades, a body of research has highlighted the benefits and challenges of what might collectively be referred to as critical pedagogical approaches to Health and Physical Education Teacher Education (HPETE). This research shows that praxis facilitated through critical pedagogies can challenge dominant accountability regimes in HPETE, by animating the discourse of democracy and interrogating and denaturalizing the conditions of oppression. The aim of this study was to explore the (im)possibilities of praxis when the lead author attempted to transition to online teaching. Theoretically, we are guided by the work of bell hooks, and specifically her 'engaged pedagogy'. Participatory action research framed this study. Participants included the lead author (a teacher educator), a critical friend, and two additional teacher educators. Data collected included: (a) lead researcher observations; (b) collaborative group meetings between the lead author and the two other teacher educators; (c) meetings between the lead author and the critical friend; (d) teacher educator focus group; and (e) artefacts. Findings are discussed under two themes. First, building relationships as a foundation to cultivating a learning community; this theme relates to the challenges and facilitators to getting to know our 'faceless students' and building an interactive relationship with them in an online environment. The second theme constructed from the data was commitment to a process of self-actualization that promotes teachers' and students' wellbeing; under this theme we describe and interrogate how mutual participation, vulnerability and risk taking were cultivated in challenging university and pedagogical contexts. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: