Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGray, Shirley; Sandford, Rachel; Stirrup, Julie; Aldous, David; Hardley, Stephanie; Rhys Carse, Nicola; Hooper, Oliver; Bryant, Anna S.
TitelA comparative analysis of discourses shaping physical education provision within and across the UK.
Gefälligkeitsübersetzung: Eine vergleichende Analyse von Diskursen, die das Sportunterrichtsangebot in den einzelnen Ländern des und im Vereinigten Königreich insgesamt prägen.
QuelleIn: European physical education review, 28 (2022) 3, S. 575-593Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X211059440
SchlagwörterErziehungswissenschaft; Forschung; Leistungsfähigkeit; Verhalten; Wohlbefinden; Curriculum; England; Forschung; Gesundheit; Lehrer; Leistungsfähigkeit; Schottland; Sport; Verhalten; Wales; Curriculumentwicklung; Nordirland; Schulsport; Sportunterricht; Wohlbefinden; Sportpädagogik; Gesundheitsfürsorge; Gesundheitsförderung; Lehrer; Lehrerausbildung; Curriculum; Curriculumentwicklung; Curriculumevaluation; Gesundheit; Gesundheitsförderung; Gesundheitsfürsorge; Schulsport; Sport; Sportpädagogik; Sportunterricht; England; Nordirland; Schottland; Wales
AbstractSet within the context of a longitudinal project that seeks to engage physical education teachers from the four countries of the UK in cross-border curriculum analysis, dialogue and learning, the current study lays the foundation by mapping and comparing curriculum discourses that currently shape how physical education is conceptualised in England, Northern Ireland, Scotland and Wales. As a team of researchers with affiliations to each of the four nations of the UK, we identified those curriculum documents from each context that were written to directly inform physical education teachers' curriculum planning and enactment. We firstly identified those discourses evident in each document to understand how physical education is conceptualised within each curriculum, before engaging in a dialogical process that converged around how physical education is constructed similarly or differently within and across curricula. We found some variation in relation to how the concept of health is articulated. With the exception of the curriculum in Wales, we also found that performance discourses related to developing motor competencies for sports continue to dominate as the main purpose of physical education. Finally, there are several points of divergence in relation to how much agency or guidance teachers are afforded within each curriculum. The intention of this research is to initiate dialogue across each of the four nations, creating opportunities for learning so that, collectively, teachers can build capacity to contribute to future curricula and pedagogies in physical education. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: