Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFaber, Irene Renate; Sloot, Lena; Hoogeveen, Lianne; Elferink-Gemser, Marije Titia; Schorer, Jörg
TitelWestern approaches for the identification and development of talent in schools and sports contexts from 2009 to 2019 - a literature review.
Gefälligkeitsübersetzung: Westliche Ansätze für die Identifikation und Entwicklung von Talenten in Schulen und Sportkontexten von 2009 bis 2019 - ein Literaturreview.
QuelleIn: High ability studies, 33 (2022) 2, S. 135-168Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1359-8139; 1469-834X
DOI10.1080/13598139.2021.1900792
SchlagwörterInhaltsanalyse; Qualitative Analyse; Soziale Ungleichheit; Inhaltsanalyse; Soziale Ungleichheit; Sport; Sportförderung; Trainer; Begabtenförderung; Schulsport; Sportunterricht; Ausbildung; Entwicklung; Qualitative Analyse; Begabung; Sportpolitik; Talentsuche; Nachwuchsförderung; Begabtenförderung; Begabung; Literaturanalyse; Kinder- und Jugendsport; Schulsport; Sport; Sportförderung; Sportpolitik; Sportunterricht; Ausbildung; Trainer; Entwicklung; Nachwuchsförderung; Talentsuche
AbstractThis literature review provides an overview of the various modern approaches in talent programs for the context of schools and sports reported in scientific journals (2009-2019) and presents their similarities and differences and options for cross-pollination between contexts. This is a first attempt to overarch contexts regarding talent identification and development. Searches in 12 databases yielded 31 studies. Similarities and differences between contexts were distilled through a qualitative content analysis and described for the identification of talent and talent development. Based on these results, it is suggested that school contexts might benefit from including a talent transfer pathway, differentiating for maturity-level and sex, emphasizing on deliberate practice, monitoring load-ability, and applying acceleration, which are proposed approaches in the sport context. Furthermore, several approaches from the school context could enhance talent programs in sport, including universal screening, paying attention to underserved populations, focusing on creativity and enrichment as well as enhancing the accountability and education level of trainers/coaches. Future studies need to evaluate the efficacy and feasibility of approaches in practice. Moreover, the search could be expanded to other countries to establish a more global view while examining national patterns regarding policy and funding contexts in which programs are located. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "High ability studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: