Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKácovský, Petr; Jedlicková, Tereza; Kuba, Radim; Snetinová, Marie; Surynková, Petra; Vrhel, Matej; Stratilová Urválková, Eva
TitelLower secondary intended curricula of science subjects and mathematics.
A comparison of the Czech Republic, Estonia, Poland and Slovenia.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 54 (2022) 3, S. 384-405Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 403-405
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2021.1978557
SchlagwörterSchulerfolg; Lehrplanforschung; Schulerfolg; Lernergebnis; Lernergebnisorientierung; Kognitives Lernziel; Lehrplanforschung; Vergleichende Analyse
AbstractComparative studies on science curricula provide insights into educational standards worldwide. Accordingly, in this study, we analysed the intended curricula of mathematics and science subjects of the Czech Republic, Estonia, Poland and Slovenia by comparing their lower secondary (ISCED 2) National Curriculum Documents on mathematics, physics, chemistry, biology, geography and geology from the perspective of learning outcomes. By document analysis, we extracted obligatory learning outcomes from the national curricula, assessing their level of detail and structure. A team of seven coders also measured cognitive demands of the learning outcomes using the revised Bloom's taxonomy. Our results showed considerable differences in the number of learning outcomes across countries and in the structure of these outcomes across subjects, even within national documents. Cognitive demands determined by learning outcomes were similar across the countries, but metacognitive knowledge and cognitive processes of higher level (Evaluate and Create) were mostly overlooked. We also found a lack of learning outcomes explicitly requiring the use of ICT, experimental or field work or data analysis. Although these requirements are usually formulated in general sections of curriculum documents, we recommend explicitly incorporating them into these documents as individual learning outcomes.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: