Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFischer, Jessica; He, Jia; Klieme, Eckhard
TitelThe structure of teaching practices across countries. A combination of factor analysis and network analysis.
QuelleIn: Studies in educational evaluation, 65 (2020) Art. 100861, 55 S.Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (inhaltlich überarbeitete Version); PDF als Volltext kostenfreie Datei (inhaltlich überarbeitete Version)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0191-491X
DOI10.25656/01:20352 10.1016/j.stueduc.2020.100861
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-203522
SchlagwörterFaktorenanalyse; Sekundäranalyse; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Unterrichtspraxis; Datenanalyse; Netzwerkanalyse; Interkultureller Vergleich; Internationaler Vergleich; PISA (Programme for International Student Assessment)
AbstractTeaching practices are pivotal for student learning. Due to pedagogical traditions and national cultures, the structure of teaching practices may differ across countries. This study investigates the structure of teaching practices across 12 countries grouped into four major linguistic/cultural clusters. First, factor analysis is applied to investigate if the theoretical distinction between teacher-directed and student-centred practices is generalizable across countries. Then, network analysis is used to explore how individual classroom assessment practices relate to either teacher-directed or student-centred practices. Main findings include that: (1) teacher-directed and student-centred practices are two distinct factors across countries; (2) the overall structure and connectivity of teaching practices differs across countries, with smaller differences within linguistic/cultural clusters; and (3) assessment practices with the aim to structure and guide learning strongly relate to teacher-directed practices, whereas assessment practices with the aim to individualize instruction more relate to student-centred practices. We discuss the global patterning and implications.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in educational evaluation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: