Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLiebl, Sebastian; Töpfer, Clemens; Ennigkeit, Fabienne
TitelNo difference without item comparison!
The effect of parallel item presentation on the self-efficacy of out-of-field physical education (PE) student teachers and qualified PE student teachers.
Gefälligkeitsübersetzung: Kein Unterschied ohne Gegenstandsvergleich! Der Effekt der parallelen Präsentation von Items auf die Selbstwirksamkeit von Lehramtsstudenten und qualifizierten Lehramtsstudenten im Fach Sport.
QuelleIn: Cogent education, 8 (2021) 1, [15 S.]Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2331-186X
DOI10.1080/2331186X.2021.1921902
SchlagwörterVergleichsuntersuchung; Selbsteinschätzung; Selbstvertrauen; Lehrer; Lehrerausbildung; Datenanalyse; Sportpädagogik; Sportunterricht; Qualifikation; Deutschland
AbstractTeacher's self-efficacy is a relevant judgement of self-belief by teachers. Studies reveal inverse response bias of teachers' self-assessment. Parallel item presentation can be used as a method to reduce such distortions. The major goal of this study was to develop and verify such a measure of parallel item presentation in order to compare self-efficacy of qualified and out-of-field PE teachers. Therefore out-of-field and qualified PE student teachers (N = 68) were randomised into two groups. They responded to 14 self-efficacy items related to classroom subjects and PE teaching. One group of out-of-field (n = 17) and qualified (n = 18) PE student teachers was presented with the items in parallel so that they could compare classroom and PE teaching items. For the other group of out-of-field (n = 11) and qualified (n = 22) PE student teachers, the items were presented sequentially so that no direct comparison was possible. Data was analysed using nested ANOVA. The results reveal that with a dimensional item comparison, out-of-field PE teachers have a significantly lower self-efficacy in PE than qualified PE student teachers (p = .006, partial eta squared = .18). Without comparison, there is no significant difference. The method of parallel item representation can thus contribute to the reduction of inverse response bias. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cogent education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: