Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inUtler, Stine Johansen
TitelPolitical education of young children.
Teacher descriptions of social studies teaching for children in 1st- 4th grade in the norwegian primary school.
QuelleIn: Journal of social science education, 20 (2021) 3, S. 102-129Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Internetadressen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
SchlagwörterGrundbildung; Grundschule; Norwegen; Perspektive; Politische Bildung; Sozialkunde; Politisches Denken; Politisches Handeln; Sphäre; Grundschule; Politische Bildung; Politisches Denken; Politisches Handeln; Sozialkunde; Staatsbürgerschaft; Perspektive; Sphäre; Studie; Studie; Norwegen
AbstractTeachers emphasize political aspects of the initial social studies education, despite not being asked about them directly. Teachers seem to focus on building a foundation for thinking and acting politically. Purpose: This study investigated the political aspects of 1st- to 4th-grade social studies education in Norwegian primary schools through qualitative interviews with 30 social studies teachers. The research examined how and to what extent politics is in focus in initial social studies education, using the pre-political perspective as a theoretical starting point. Findings: The political sphere is, to a large extent, focused on initial social studies education, in the form of either political actions or preparation - e.g. building a foundation on which pupils can think and act politically. Despite the fact that not all aspects of the political are equally emphasized in initial social studies education and often seem to tend towards harmony and common agreement, pupils have the potential to be politically orientated or socialized in initial social studies education. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: