Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChoi, Julie; Slaughter, Yvette
TitelChallenging discourses of deficit: Understanding the vibrancy and complexity of multilingualism through language trajectory grids.
QuelleIn: Language teaching research, 25 (2021) 1, S. 81-104Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 10; Anmerkungen 5; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688; 1477-0954
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lernprozess; Methodik; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Englischunterricht
AbstractThe 'multilingual turn' has opened up a variety of creative, participatory methods for researchers and educators to explore language learners' linguistic repertoires, language practices and resources, and linguistic experiences. In this article, the authors draw on data from the English as an additional language (EAL) secondary school classroom context where they use what they call 'language trajectory grids' to make visible EAL students' English language learning experiences. The grid activity involves plotting learners' emotions, practices, relationships, and life circumstances with their resources, practices and historical events onto a chronological grid. Using a narrative structure to make sense of learners' grids and the 'small stories' (Barkhuizen, 2009) participants shared during the activity, the authors discuss the affordances of such devices in opening up space for teachers and learners to critically reflect on the complexities and vibrancy of contemporary multilingual language journeys; to recognize situational factors that influence dispositions towards language, language learning and identity; and as a powerful starting point for students and teachers to engage in 'collaborative relations of power'. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: