Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHübner, Nicolas; Savage, Corey; Gräsel, Cornelia; Wacker, Albrecht
TitelWho buys into curricular reforms and why? Investigating predictors of reform ratings from teachers in Germany.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 53 (2021) 6, S. 802-820Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2020.1870714
SchlagwörterSchulkultur; Schulleben; Schulform; Lehrer; Curriculumreform; Überzeugung; Implementierung
AbstractPrior research suggests that teachers' positive perceptions of a reform are key when it comes to its successful implementation. The importance of teachers as enactors of change efforts results from their close tie to what is happening in the classroom. This suggests that without persuaded change agents, innovations are unlikely to be implemented coherently, and in turn, likely to fail. In this study, we investigated the relationships between different sets of predictors (specific to the teacher, the school, the reform, or support structures) and teachers' overall rating of a curricular reform. We found that teachers' perceived added value and their perceptions of specific reform aspects predicted overall reform ratings. Furthermore, we identified heterogeneity regarding the importance of specific predictors between different school tracks, which calls for increased attention to school context when considering teachers' perceptions of reforms.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: