Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZupanic Benic, Marijana
TitelTranslation and validation of the Kaufman domains of creativity scale on a Croatian sample of early childhood and preschool education students.
Paralleltitel: Prenos in potrditev Kaufmanove lestvice ustvarjalnih podrocij na hrvaskem vzorcu ucencev v zgodnjem otrostvu in predsolskih otrok.
QuelleIn: CEPS journal, 11 (2021) 3, S. 163-179Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.25656/01:23445 10.26529/cepsj.708
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-234456
SchlagwörterFaktorenanalyse; Selbstevaluation; Validität; Anpassung; Kreativität; Übersetzung; Skala; Einflussfaktor; Theorie; Messinstrument; Erzieher; Kroatien
AbstractThe current literature describes creativity as a domain-specific phenomenon. According to Kaufman's five-factor model, creativity can manifest in the following distinctive domains: Self/Everyday, Scholarly, Performance, Mechanical/Scientific and Artistic. The purpose of the present study was to validate the Croatian version of the Kaufman Domains of Creativity Scale. The scale was administered to a sample of early childhood and preschool education students (N = 222). The results of the exploratory factor analysis showed that certain Self/Everyday tasks did not load on any of the scales, whereas some music-related tasks separated from other Performance tasks into a separate factor. These results could be explained by the characteristics of the convenience sample recruited for the study. The confirmatory factor analysis of the five-factor model and goodness-of-fit tests yielded results that are as satisfactory and consistent as previous validations. The Kaufman Domains of Creativity Scale is therefore considered to be a potentially feasible scale for assessing creativity as a domain-specific phenomenon. Additional research is needed to confirm the validity of the Croatian version of the scale with a representative random sample. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: