Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPeng, Jinfang; Wang, Chuming
TitelEffect of the linguistic complexity of the input text on alignment, writing fluency, and writing accuracy in the continuation task.
QuelleIn: Language teaching research, 24 (2020) 3, S. 364-381Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 2; Anmerkungen 1; Literaturangaben; Tabellen 4
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688; 1477-0954
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Schreiben; Aufgabenstellung; China
AbstractPrevious studies demonstrated that the continuation task has great language learning potential and that various task-related factors may affect the extent to which the potential can be exploited. This study investigates the effect of one understudied factor, the linguistic complexity of the input text, on English as a foreign language (EFL) learners' alignment, writing fluency, and writing accuracy in the continuation task. Two comparable groups of Chinese undergraduate EFL learners read and continued a simplified and unsimplified version of the same incomplete story whose linguistic complexity matched and exceeded their production ability, respectively. Compared to the unsimplified version, the simplified version resulted in more automatic alignment and greater improvement in writing fluency and accuracy. The implications of these findings for writing pedagogy are discussed. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: