Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTraxler, Rachel Elizabeth; Nakatsukasa, Kimi
TitelThe effectiveness of voice-on and voice-off instruction on ASL vocabulary acquisition.
QuelleIn: Language teaching research, 24 (2020) 2, S. 273-286Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 1; Literaturangaben; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688; 1477-0954
SchlagwörterEmpirische Forschung; Gesprochene Sprache; Sprachgebrauch; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Gebärdensprache; USA
AbstractWhether to use spoken English for the instruction of American Sign Language (ASL) is a pedagogical debate for those teaching hearing second language learners. Previous investigations have found the use of learners' first language to be beneficial for vocabulary acquisition. Studies on sign languages, however, have found that a class taught completely using signs is more beneficial than a class that incorporates spoken English, although the cognitive theory of multimedia learning argues that receiving input in various modalities fosters learning. In the present study, the efficacy of voice-on or voice-off instruction for acquisition of ASL vocabulary is examined. Twenty-six hearing adult students in an ASL class received either voice-on (spoken English) or voice-off (ASL only) instruction for 13 vocabulary items. They completed a comprehension test in the pretest, immediate posttest, and delayed posttest, as well as a production test in the immediate and delayed posttest. The results showed significant improvements over time for both conditions for comprehension and production; however, no differences between the two conditions were observed. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: