Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReinfried, Sibylle; Künzle, Roland
TitelApplication of a Knowledge-in-Pieces perspective to students' explanations of water springs: A complex phenomenon pertaining to the field of physical geography.
QuelleIn: RISTAL : Research in Subject-matter Teaching and Learning, 3 (2020) 1, S. 1-29Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2616-7697
DOI10.23770/rt1830
SchlagwörterFallstudie; Sekundarstufe I; Erklärung; Konstruktive Didaktik; Wasserquelle; Geografieunterricht; Physische Geografie; Konstruktivismus; Phänomen; Verständnis; Schweiz
AbstractThis in-depth explorative qualitative study provides an empirical analysis of students' understanding of the concept of water springs based on the theoretical framework of Knowledge-in-Pieces (KiP) by diSessa (1993). KiP is an epistemological perspective that views knowledge as a complex system of many types of knowledge elements. These include the so-called explanatory primitives (e-prims), that is, intuitive knowledge elements that people use when interpreting the world. The aim of this study was to gauge the potential of KiP in the field of research on pre-instructional conceptual knowledge in the geosciences by analysing conceptions of the complex hydrological issue of the formation of water springs. When probing student explanations of springs for e-prims in two case studies involving 12-year-old boys, we identified two explanatory primitives not previously documented. We named these "stuff in motion has force" and "hard stuff blocks, loose stuff lets something through. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "RISTAL : Research in Subject-matter Teaching and Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: