Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEichmann, Beate; Greiff, Samuel; Naumann, Johannes; Brandhuber, Liene; Goldhammer, Frank
TitelExploring behavioural patterns during complex problemsolving.
QuelleIn: Journal of computer assisted learning, 36 (2020) 6, S. 933-956Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0266-4909; 1365-2729
DOI10.1111/jcal.12451
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-232225
SchlagwörterProblemlösen; Verhaltensmuster; Exploration; Datenanalyse; Analyse; Sequenz; PISA (Programme for International Student Assessment)
AbstractIn this explorative study, we investigate how sequences of behaviour are related to success or failure in complex problemsolving (CPS). To this end, we analysed log data from two different tasks of the problemsolving assessment of the Programme for International Student Assessment 2012 study (n = 30,098 students). We first coded every interaction of students as (initial or repeated) exploration, (initial or repeated) goaldirected behaviour, or resetting the task. We then split the data according to task successes and failures. We used fullpath sequence analysis to identify groups of students with similar behavioural patterns in the respective tasks. Doublechecking and minimalistic behaviour was associated with success in CPS, while guessing and exploring taskirrelevant content was associated with failure. Our findings held for both tasks investigated, from two different CPS measurement frameworks. We thus gained detailed insight into the behavioural processes that are related to success and failure in CPS. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of computer assisted learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: