Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFelski, Rita
TitelResonance and education.
QuelleIn: On education, 3 (2020) 9, S. 1-4Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2571-7855
DOI10.17899/on_ed.2020.9.2
SchlagwörterBildung; Bildungstheorie; Kritische Pädagogik; Philosophie; Germanistik; Soziologie; Theorie
AbstractThis essay addresses the relations between recent reassessments of critique in literary studies and current debates in the field of education. Drawing on the work of Hartmut Rosa, it argues for the relevance of "resonance" as an educational concept. Resonance is not an emotion but a relation: not a positive feeling but an often ambivalent experience of aliveness, excitement, and connectivity. As a sociological as well as phenomenological concept, it encourages us to acknowledge the institutional factors that shape the treatment of education as either resonance or resource. A brief comparison of John Williams's Stoner and Dionne Brand's Theory is used to question dichotomies between "love of literature" and "critical detachment"; both literature and critical theory can serve as powerful sources of resonance.
Erfasst vonInternational Centre for Higher Education Research, Kassel
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "On education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: