Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNabaskues-Lasheras, Itsaso; Usabiaga, Oidui; Lozano-Sufrategui, Lorena; Drew, Kevin J.; Standal, Øyvind Førland
TitelSociocultural processes of ability in physical education and physical education teacher education.
A systematic review.
Gefälligkeitsübersetzung: Soziokulturelle Prozesse der Fähigkeiten im Sportunterricht und in der Lehrerausbildung von Sportlehrern. Eine systematische Literaturübersicht.
QuelleIn: European physical education review, 26 (2020) 4, S. 865-884Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X19891752
SchlagwörterInhaltsanalyse; Lehrerausbildung; Lernprozess; Kultursoziologie; Bewegungskultur; Schulsport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Literaturübersicht
AbstractThe aim of this study is to systematically review the empirical evidence about the sociocultural processes of ability in Physical Education (PE) and PE Teacher Education (PETE) between 2004 and 2019. Content analysis of 17 included articles demonstrated that all the studies took place in PE, but none were conducted in PETE. Qualitative methodologies were common, underpinned by a variety of theoretical approaches, such as those focused on social structures, discourses, power relations and pedagogical approaches that (re)produce social constructions of ability. Our analysis resulted in four main themes: structuring elements of the field, the able student in PE, (mis)educational consequences and practical implications. In considering findings from this study, three reflections are presented: (a) there is a clear gap in PETE literature about the sociocultural process of ability in PE; (b) understanding ability as movement literacy could be useful in PE; and (c) future research exploring how ability is socially constructed by different groups of people is needed. PETE programmes should incorporate pedagogical practices in their curriculums directed to challenge students' views about ability, enabling them at the same time to provide more habitable learning environments in their future practice. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: